Saturday 16 December 2017

Optioner pool


Hur jobbar stock options. Job annonser i klassificeringen nämner aktieoptioner allt oftare Företagen erbjuder denna fördel inte bara till höglönade chefer utan också till rank-and-file anställda Vad är aktieoptioner Varför erbjuder företagen dem Är anställda garanterat en vinst bara för att de har aktieoptioner Svaren på dessa frågor ger dig en mycket bättre uppfattning om den allt populärare rörelsen. Börja med en enkel definition av aktieoptioner. Stödet från din arbetsgivare ger dig rätt att köpa en specifikt antal aktier i ditt företags lager under en tid och till ett pris som din arbetsgivare anger. Både privata och offentligt ägda företag gör alternativen tillgängliga av flera skäl. De vill locka och behålla bra arbetare. De vill att deras anställda ska känna sig som Ägare eller partners i verksamheten. De vill anställa kvalificerade arbetstagare genom att erbjuda kompensation som går utöver en lön. Detta gäller särskilt i startföretag som wan t för att hålla så mycket pengar som möjligt. Gå till nästa sida för att lära dig varför aktieoptionerna är fördelaktiga och hur de erbjuds till anställda. Print Hur fungerar aktieoptioner 14 april 2008 br lt personalfinansiering finansiell planering gt 14 Mars 2017 href Citation Date. Real-Time efter timmar Pre-Market News. Flash Citat Sammanfattning Citat Interactive Charts Standard Setting. Please observera att när du väljer ditt val kommer det att gälla alla framtida besök på Om du när som helst är Intresserad av att återgå till standardinställningarna, välj Standardinställning ovan. Om du har några frågor eller stöter på några problem när du ändrar standardinställningarna, vänligen maila. Bekräfta ditt val. Du har valt att ändra standardinställningen för Quote Search This kommer nu att vara din standardmålsida om du inte ändrar din konfiguration igen eller om du tar bort dina cookies. Är du säker på att du vill ändra dina inställningar. Vi har en tjänst att fråga. Avaktivera din annonsblockerare eller uppdatera dina inställningar till ens koll på att javascript och cookies är aktiverade så att vi kan fortsätta att förse dig med de förstklassiga marknadsnyheterna och uppgifterna du kommer att förvänta dig från oss. Värdering och alternativpool. En av de mer omtvistade sakerna i förhandlingarna mellan en entreprenör och en VC över en finansiering, i synnerhet en tidig finansiering, är införandet av en optionspool i värdet före pengarna. Som min vän Mark Pincus gillar att säga är det bara en annan väg att sänka priset. Jag accepterar den kritiken Och ta det ett steg längre. Alternativpoolen är absolut en del av prisförhandlingarna Men det är en mycket viktig fråga som jag kommer att förklara. Men först låt mig lägga ut några saker för dem som inte är bekanta med dessa saker. för pengarna värdering är värdet av företaget innan pengarna kommer in Låt oss säga att vi kallar det 4mm Och låt säga finansieringen är 1mm Då är värdet efter pengarna 5mm och 1mm-runda är 20 utspädande 1mm 5mm. Men till Entreprenören kan det vara mycket mer utspädande på grund av Införandet av optionspoolen i förhandsvalutan värdering Låt oss säga att VC: s term sheet säger att en 15 fullt utspädd postpostalternativspool måste vara i förhandsbedömningen. Det betyder att investeraren vill ha 15 av Företaget, efter att finansieringen är stängd, ska vara i en optionspool som inte har beviljats ​​någon. När det gäller 5 mm eftervärdering av pengar betyder det att det måste finnas 750 000 värden av alternativen i förhandsbedömningen om Värdet före pengarna är 4 mm, då betyder det att den sanna förhandsbetalningen till entreprenören är 3 25 mm Och där ligger Marks kritik att optionspoolen är bara en annan väg att sänka priset. Jag är säker på att jag förlorade några av Du på all den matematiken Om du vill borra på det, vänligen lämna en kommentar och vi hjälper dig att räkna ut det. Det är väldigt viktigt att du förstår allt detta om du vill eller vill vara en entreprenör som väcker riskkapital. Grunden är den affär jag beskrivit lämnar entreprenören och hans han r aktieägarna med 65 av företaget efter finansieringen kommer VC-investeraren att äga 20, och det kommer att finnas en optionspool som representerar 15 av det företag som ännu inte har utfärdats. 1mm-finansieringen var inte 20 utspädning, det var 35 utspädande. Det är inte förvånande att företagare hatar denna bestämmelse och bekämpar det varje gång och som de flesta villkoren har VCs missbrukat det i åratal genom att fråga om alltför stora alternativpooler som gör avsättningen hatade mer än vad den behöver vara. Den första punkten jag ska göra Är att VCs borde vara uppriktigt om denna bestämmelse och det faktum att det bara handlar om pris I exemplet ovan är jag glad att betala 3 25mm förpengar utan möjlighet pool Eller jag betalar 4mm förpengar med en De är Samma sak för mig Vad en entreprenör behöver göra är att ta reda på vad marknadspriset för deras företag är med och utan en optionspool i numret. När de gör det är förhandlingen över denna punkt mycket mindre omtvistad. Den andra punkten Jag ska göra är det alternativet p Ool begäran måste vara rimlig och baserad på någon form av budget Jag frågar i allmänhet entreprenören att lägga tillräckligt med alternativ i poolen före pengarna för att finansiera anställningsbehovet för företaget tills nästa finansiering. Jag tänker på detta är att jag inte t vill bli utspädd mellan finansieringar Så jag gillar att se en anställningsplanbaserad anbudsplan med förväntade alternativ mot varje hyra i kombination med en retention plan för alla nuvarande anställda som kommer att behöva ytterligare optionsbidrag. I de flesta av de tidiga finanserna har jag gjort i De senaste åren har det här arbetet på optionspoolen visat ett behov av cirka 10 i oanvända alternativ Jag har sett den så stor som 15 men det är sällsynt Jag har också sett det så lågt som 5 men det är ännu mer sällsynt Men det poäng är det här inte gissa eller förhandla om det här numret. Gör jobbet, räkna ut det och lägg det i förpengarna och förhandla sedan priset. Jag ska sätta ihop en sann historia om den här bestämmelsen när Mark och jag förhandlade fram den första omgången Av finansiering för Zynga, vi kom i en verklig tussel om denna bestämmelse Han ville inte ha en optionspool i förhandsbedömningen jag gjorde När vi enades om att det bara var en kamp om priset, blev konversationen lättare, jag fick honom att ge mig en uppskattning av poolen Han skulle behöva Vi lade det till värderingen vi hade kommit överens om. Han fick en ökning av priset, jag fick en optionspool Och jag fick en av de bästa investeringar jag någonsin har gjort.

No comments:

Post a Comment